Nejednotnosť koalície

11. februára 2011, jurajvarga, politika

Od začiatku vladnutia tejto koalície som mal výhrady voči jej zloženiu. Ano, nie som pravicovo založený, alebo možno aj som ale nie na slovenské pomery. Ale výhrady, ktoré som mal voči jej zloženiu vychádzali predovšetkým zo zloženia jej jednotlivých prvkov a početnosti strán, ktoré ju tvoria. A tu sú ďalšie dôsledky spomínaných neprekonateľných prekážok.

Hlasovanie, ktoré rozhadalo celú koalíciu okrem toho, že je vodou na mlyn dnešnej opozícií a to predovšetkým najsilnejšej strane smer, nám aj ukázalo, že táto koalícia nie je schopná napĺnať svoj vládny program, a to ani nie tým, že nie je schopná zabezpečiť jednotu pri hlasovaní v koalícií, ale skôr ako uviedol poslanec za kdh pán Prochádzka, samotné hlasovanie bolo protiprogramové, nakoľko predmetný navrh redukoval nežiaduce účinky až redukoval aj tie žiaduce.

Či už tak alebo inak, výsledok je jasný pán Matovič je vylúčený z poslaneckého klubu sas, pán Prochádzka za svoj viac právny názor ako politický je škodlivý rebel už bez tak dosť zdecimovanej kdh a strana most sa cíti byť podvedná do špiku kosti. Otázka je v takomto prípade viac než jasná ako chce koalícia fungovať ďalej?

Samozrejme sa to asi všetko pekne utrase, ale stála ostane a bude viac a viac aktuálnejšia otázka ako chce táto vláda robiť reformné kroky, ktoré aj ja síce za reformné nepovažujem ale ona si ich tak nazvala, keď nie je schopná zabezpečiť jednotnosť svojich hlasov. Nechcem súdiť ale mám pocit, že k záhube sa táto koalícia odsúdila sama pokial sa sama nejakým čarovným krokom nevykúpi, ale môže sa to stať uvidíme počkáme si na ďalšie dôležité hlasovania, a preto najbližšie môže viac povedať práve voľba generálneho prokurátora.