Lacný vlak do Komárna

Koľko  radosti sa zjavilo v mojich očiach keď som zistil, že na slovenských železniciach na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno  budú chodiť krásne úhľadne vagóny a že konečne sa budeme k európskemu štandardu približovať aj na železniciach. Firma RegioJet nám teda prinesie okrem vagónov aj nové pracovné miesta a tak to v celku poteší, že nezamestnaní železničiari sa vrátia tam, kde sú ako ryba vo vode.  Tak to znelo všetko úžasne až priam neuveriteľne, najmä keď som videl fotky vlakov, ktoré majú jazdiť na týchto tratiach nadšením som ústa nezatvoril.

No po pár dňoch sa dozvedám, že do predmetného biznisu je zakomponovaný aj štát a v nie malej miere.  Štát ako subjekt, ktorý nevie hospodáriť z vlastným majetkom musí dať súkromnej firme asi všetko aby spravovala svoj majetok slúžiaci pre potreby občanov lacnejšie ako dokáže on sám. Tak ale stále sa bavíme o tom istom štáte, ktorý prepúšťa zamestnancov, ktorí vo veľkodušnosti zamestná subjekt súkromnej sféry ale pozor ten však bude mať na výplaty dosť penazí, až tolko, že nie len zamestná prepustených železničiarov ale dá im hadam aj väčšie výplaty, lebo súkromný prepavca generuje zo zasady iba zisk

No a čo sa stane keď bude stratový?

Vážení také niečo neprichádza do úvahy, lebo pri zisku a dotácií štátu môže byť stratový len blbec. Tak pokial chcete podnikať a nechcete byt v strate treba sa obrátiť na ministerstvo. Ktoré? No tento týždeň dopravy ale možno nabúci týždeň to bude iné. Veď je toľko podnikov, kde štát je stratový. Preto dotačná politika uspokojovania potrieb súkromného sektora je momentálne najziskovejšia.

Krajina plna zazrakov

20.10.2011

Politicka agenda strany SaS uz vehementne zacala sklzat do predvolebnej kampane. Jednoznacne pochopili, ze musia mobilizovat vsetkych, ktori su ochotni podporit stranu bez koalicneho potencialu. Podla slov Radicovej je takouto stranou nadalej aj Smer, ale ci si to myslia vsetci v strane, uz tak jednoznacne nie je. Politika sa robi pre seba a nie pre ludi, ved videli sme to, ked sa neuspesne [...]

Na koho to padne?

26.09.2011

Už sa blížime do finále. Možno len pár dní a dozvieme sa ako to stojí s Eurovalom, či celkovo existencia našej vlády. Dookola to isté, ale už by to bolo asi aj nudné, keby to tak negradovalo. Pretože SaS sa nemieni prispôsobiť, ale ostatní partneri to bez jej podpory odsúhlasiť nemôžu. Ešte aby toho nebolo málo, Béla si nevie predstaviť ďalšie vládnutie. A teraz [...]

Bezchybný Corado

21.09.2011

V súčasnosti už nie je ani o čom písať, pretože stále médiami putujú tie isté témy. Euroval, Euroval a či koalícia vydrží. Občas sa naskytne aj niečo nové a zaujímavé, Najnovším je zistenie, že 3/4 policajtov nie je podla predstáv jeho veličenstva pána Spišiaka. Nuž má to tažké chváliť ludí, ktorí ho nemajú radi, ale prečo? No lebo boli zvyknutí nič [...]

Jens Stoltenberg

Bolo NATO blízko k vojne s Ruskom? Pre Pravdu odpovedal exšéf aliancie Jens Stoltenberg

17.12.2025 00:00

Bývalý generálny tajomník NATO Jens Stoltenberg poskytol Pravde exkluzívny rozhovor.

Auto po zrážke s vlakom

Vlak prevalcoval auto na železničnom priecestí v Bratislave. Vodič včas unikol

16.12.2025 22:30

Na železničnom priecestí na Ivanskej ceste v Bratislave došlo v utorok k zrážke vlaku a auta.

Juraj Blanár, Petr Macinka

Macinka sa stretol s Blanárom: Česko bude rado spolupracovať so Slovenskom

16.12.2025 21:59

Podľa Macinku chce Česko sa spolupracovať so Slovenskom bez ohľadu na to, kto v tejto krajine vládne.

tatra moldava

Tatrovky za miliardu eur. V Moldave nad Bodvou ich plánujú vyrobiť 4000

16.12.2025 20:06

V Moldave nad Bodvou vyrobia v nasledujúcich štyroch rokoch 4000 vojenských nákladných vozidiel Tatra za viac ako miliardu eur.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 47
Celková čítanosť: 93223x
Priemerná čítanosť článkov: 1983x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy