Koľko radosti sa zjavilo v mojich očiach keď som zistil, že na slovenských železniciach na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno budú chodiť krásne úhľadne vagóny a že konečne sa budeme k európskemu štandardu približovať aj na železniciach. Firma RegioJet nám teda prinesie okrem vagónov aj nové pracovné miesta a tak to v celku poteší, že nezamestnaní železničiari sa vrátia tam, kde sú ako ryba vo vode. Tak to znelo všetko úžasne až priam neuveriteľne, najmä keď som videl fotky vlakov, ktoré majú jazdiť na týchto tratiach nadšením som ústa nezatvoril.
No po pár dňoch sa dozvedám, že do predmetného biznisu je zakomponovaný aj štát a v nie malej miere. Štát ako subjekt, ktorý nevie hospodáriť z vlastným majetkom musí dať súkromnej firme asi všetko aby spravovala svoj majetok slúžiaci pre potreby občanov lacnejšie ako dokáže on sám. Tak ale stále sa bavíme o tom istom štáte, ktorý prepúšťa zamestnancov, ktorí vo veľkodušnosti zamestná subjekt súkromnej sféry ale pozor ten však bude mať na výplaty dosť penazí, až tolko, že nie len zamestná prepustených železničiarov ale dá im hadam aj väčšie výplaty, lebo súkromný prepavca generuje zo zasady iba zisk
No a čo sa stane keď bude stratový?
Vážení také niečo neprichádza do úvahy, lebo pri zisku a dotácií štátu môže byť stratový len blbec. Tak pokial chcete podnikať a nechcete byt v strate treba sa obrátiť na ministerstvo. Ktoré? No tento týždeň dopravy ale možno nabúci týždeň to bude iné. Veď je toľko podnikov, kde štát je stratový. Preto dotačná politika uspokojovania potrieb súkromného sektora je momentálne najziskovejšia.
SLEDOVANY A PRENASLEDOVANY Dat podnikatelovi... ...
Rád by som sa aj spýtal či taký ...
Dávam ti za pravdu. To ako to vidí ...
Celá debata | RSS tejto debaty